Eerste week in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu Eerste week in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu

Eerste week in Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

04 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Well well well, were do I start... De tijd gaat zo snel, het is nu alweer donderdag 1 oktober en heb eindelijk even tijd om wat te schrijven (en alweer zondag dat ik het pas upload..,).
Ik zal weer teruggaan naar de dag waar ik gebleven was.;p

Zondag 27 september
Vanacht lag ik laat in bed omdat het zo'n gezellige avond was, maar om 6 uur 's ochtends was ik zo klaarwakker dat ik niet meer kon slapen. Dus ik ben op tijd uit bed gegaan en ben ik weer door de stad gaan wandelen. Daarna ben ik een dienst geweest van Hillsong Church in Waterloo (deel van Sydney). Het was een beetje zoeken, maar ik heb het gevonden! Zo ontdek je elke keer weer nieuwe stukjes van de stad :)
Toen ik smiddags terug kwam in mijn kamer, waren alle (behalve 1 pers.) kamergenoten weg en was er weer een lading nieuwe mensen voor in de plaats. Allemaal jonge Engelse meiden deze keer . De grote dorms (kamers) hebben 5 stapelbedden dus er is plaats voor 10 mensen. Dat kan best gezellig maar ook druk zijn, en vooral als de meesten in de avond/nacht terug komen en blijven doorkleppen in de kamer..
Met de andere kamergenoot, zij was sinds gister in mijn kamer , raakte ik 's avonds aan de praat. Zij is van Colorado, Amerika en doet ook mee aan hetzelfde programma als ik. Maar ze had net als ik al wat afgewandeld in de stad, dus vonden we de eerste activiteit van het programma (Sydney Harbour walk tour) en beetje overbodig..
Daarom hebben we besloten om wat met z'n tweeen te gaan doen. Dat is uiteindelijk de Tarango Zoo geworden! Dit ligt ook in Sydney en we konden daar komen met de veerboot. En met mooi weer in het vooruitzicht leek dat een prima plan!!

Maandag 28 oktober
Vandaag gingen we dus naar de dierentuin toe! Dit was ook de eerste dag dat de zon eindelijk scheen sinds ik er ben, dus de stad zag er meteen veel knapper uit! Tussen de Harbour Bridge en de Opera House ligt en haven waarvandaan de veerboot vertrok.
De dierentuin lag op een heuvel/berg en had daarom een onwijs mooi uitzicht op sommige plekken. Dit was echt de leukste en de mooiste dierentuin waar ik tot nu toe geweest ben! Een super leuke zeeleeuwen show, kangaroos, koalas, good food, beautiful weather en met leuk gezelschap! De Amerikaanse is al verder in de twintig maar echt super lief, gezellig en geinteresseerd. Ze wilde veel weten over de cultuur in Nederland en ik heb haar ook wat Nederlands geleerd. Op mijn beurt heb ik natuurlijk ook weer veel Engelse woorden bijgeleerd ;)
Toen we terug kwamen van de dierentuin zijn we naar de bank geweest om onze bankpassen op te halen en daarna naar de supermarkt om eten te halen. In het hostel kan je zelf eten koken en dat is natuurlijk veel goedkoper dan uit eten gaan. Dus eindelijk weer een gezonde lekkere maaltijd!
De ozonlaag is trouwens hier in Australië veeel dunner dan bijv. in Nederland, dus ik had er even niet aangedacht dat ik bij een beetje zon me al moest insmeren.. Met als gevolg een verbrande nek en een rood hoofd.. Ik zal NOOIT meer zonnebrand vergeten hier!

Dinsdag 29 september
Op het UltimateOZ programma stond vandaag de Harbour Catamaran Cruise! Mijn roommate en ik hadden de groep nog niet ontmoet omdat we gister de activiteit geskipt hadden, dus moesten we iedereen nog leren kennen. De groep voor de boot bestond uit 18 personen, maar de totale groep van deze week bestaat uit 50! En wat bleek, juist in deze cruise groep zaten nog 3 andere Nederlanders! De eerste Nederlanders die ik ontmoet heb! Het is dan zo leuk ook Nederlands tegen iemand te kunnen praten.
De Harbour Cruise was echt top! Toen de boot ongeveer 50 meter voor een klein strandje het anker uitgooide, kon iedereen relaxen op het dek van het schip, gezellig kletsen, eten (bbq lunch) en sommigen gingen zwemmen. Het was in de zon heerlijk weer maar de wind maakte het net wat te fris soms, dus in eerste instantie was ik niet van plan erin te gaan.. Ook omdat ik mijn zwemkleding vergeten was en omdat het gewoon te koud was. Totdat echt bijna iedereen van het dak af van de boot af sprong en naar het strand ging zwemmen. Toen ben ik er ook maar met kleren en al ingesprongen en wat was het lekker! In het begin heel koud maar het was een flink stukje zwemmen dus we werden wel warm! Nu kan ik zeggen dat ik in de Pacific Ocean heb gezwommen! ;P
We hoefden gelukkig niet helemaal weer terug te zwemmen omdat de boot ons (zover als die kon komen) op kwam halen. Toen iedereen weer op de boot was, gingen we de rest van de haven doorvaren. Het is zooo mooi allemaal! De skyline van Sydney aan de ene kant en allemaal heuvels/ rotsen met huizen aan het water. Daarna ging de groep hun bankpassen ophalen, maar die had ik dus al opgehaald. Met een Nederlands meisje ben ik, na het douchen en omkleden, naar de supermarkt gegaan om in het hostel samen te kunnen koken.
In de avond ben ik bezig geweest met backpack te reorganiseren/uitzoeken omdat we morgen voor 2 dagen vertrekken naar Port Stephens. Dat ligt 3 uur rijden boven Sydney. Onze grote koffers/backpacks worden opgeslagen in een aparte ruimte zodat we alleen een kleine rugzak mee hoeven nemen. Ik heb uiteindelijk wat spullen achtergelaten/weggegooid, maar die backpack van mij is nog steeds onwijs zwaar! Als we terug komen ga ik em nog een keer onder de loep nemen!

Woensdag 30 september
Voor 9 uur 's ochtends moesten uitchecken bij het hostel en voor het hostel verzamelen. Toen zijn we naar hun storage place gegaan en hebben we onze spullen gedropt. Daarna was er voor mijn groep en informatiebijeenkomst over werken in Aussie, reizen in Aussie en dingetjes die we moeten weten voor het strand bijvoorbeeld. De golven zijn hier veel groter en sterker dan in Nederland en we moeten rekening houden met de 'rib currents' omdat die je, zonder dat je het soms door heb, terug voeren de oceaan in.
Ook heb ik vandaag mijn eerste spontane onverwachtse beslissing genomen. Ik zou eigenlijk volgende week nog een weekje in het hostel blijven, wat leuke dingen in en rond Sydney doen, en de week erop zou ik naar Tamsworth gaan voor de cowboycursus. Maarrrr, nu ben ik over een week aan het surfen!
Jaja, ik heb een surfkamp (met korting natuurlijk he) geboekt en die begint aankomende maandag! Twee andere Nederlanders en nog paar mensen van de groep gaan ook en het weer wordt echt TOP dus ik heb er super veel zin in!
Daarna gingen wij Dutchies naar de supermarkt om lunch te scoren en om 2 uur vertrokken we met de bus naar BaseCamp (Port Stephens).
Daar aangekomen moest de ene helft van de groep in een tent slapen en de andere helft mocht in 'gewone' dormrooms (6 bedden) slapen. Ik ben met een Nederlandse, twee Fransen en twee Engelse meiden in een kamer.
Het is een hele leuke plek met een keuken, eetkamer en woonkamer op 1.5 meter hoogte ong en allemaal van hout. Via dat gebouwtje kan je via een looppad van planken (op 1 tot 2 meter hoogte) naar het toiletgebouwtje lopen. Ziet er gezellig en primitief uit allemaal. Je hoort de hele tijd vogels fluiten, en geen gewone merels of eksters, maar hele bijzondere jungle geluiden haha. Ook hebben ze hier een 'huiskangeroo' genaamd Josie. Zij loopt hier los rond en tam dus iedereen wil haar aaien en met haar op de foto! Super schattig! We hebben ook meteen voorlichting gekregen over slangen en andere bijzondere beesten hier.
Om 7 uur gingen we eindelijk eten en hadden we de avond vrij. Het strand is op 5 minuten lopen hiervandaan, maar net onweerde net dus dat werd afgeraden. Dus gingen we gezellig in de 'huiskamer' zitten. Daar heb ik de avond door gebracht met 3 Amerikanen en 1 van de Nederlandse meiden. Wat hebben we gelachen!

Ik plaats eerst deze blog maar even zodat jullie alvast wat kunnen lezen, terwijl ik nog even verder door schrijf ;)
De foto's van me camera heb ik nog niet op tablet gekregen dus ik moet even kijken wanneer ik die kan toevoegen!

Groetjesss!

  • 05 Oktober 2015 - 12:34

    Cor:

    Hoi Cynthia, zo heel verhaal en je beleeft veel zo in een week!!
    leuk om te lezen alles en ga zo door!!
    Veel gezelligheid en leerzaam ,daat leijkt het op, nou toto horens weer en eeb goeie tijd weer.

    gr Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Cynthia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 4532

Voorgaande reizen:

25 September 2016 - 24 September 2017

Cyn in New Zealand - land of the Kiwi's!

23 September 2015 - 25 September 2016

Cynthia in Australia!

Landen bezocht: