Half jaar in een notendop! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu Half jaar in een notendop! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu

Half jaar in een notendop!

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

21 Juni 2016 | Australië, Coffs Harbour

Hoi allemaal!

Mijn oprechte excuses dat ik mijn blog weeeeer zo lang heb laten verwaarlozen.... :O De tijd is echt weer voorbij gevlogen en ben me blog inderdaad vaak vergeten.. Ik zal mijn best doen om een globale samenvatting en me highlights te geven van de afgelopen maanden!

Ik ben op die eerste farm, dichtbij Tamworth, geweest van Oktober 2015 tot begin Februari 2016. Ook al heb ik een geweldige tijd gehad hier, goeie vrienden gemaakt, onwijs veel geleerd en plezier gehad, het was voor mij weer tijd om verder te gaan. Ik wilde namelijk dolgraag mijn Second Year Visa halen, wat inhoudt dat je Working Holiday Visa (die een jaar geldig is) met nog een jaar verlengd kan worden als je 88 dagen specifiek farm work doet.

Na een tijd met onwijs veel solliciteren voor jobs, was ik eindelijk ' aangenomen' voor een job in Taroom, Central Queensland. Een trainingsstal (ik noem het maar zo ondanks dat ze geen stallen hadden, alles was buiten haha) voor cutting en campdrafting paarden. Mijn job zou zijn om voor alle (25-30 paarden) te zorgen, dus voeren, wateren, paarden zadelen en soms rijden. Omdat hun de paarden zeer regelmatig uitbrengen op shows, was het goed geluk dat ze met de grote paardenvrachtwagen net in Tamworth waren, de week dat ik de farm zou verlaten. Ik kon dus mooi met hun mee reizen naar boven (Queensland is boven New South Wales).
Dit was mijn eerste ‘ echte’ en nieuwe baan sinds ik in Australie ben, omdat ik bij Leconfield niet echt betaald kreeg, geen contract had, niet gesolliciteerd had enzo. Toen we op locatie aankwamen in Taroom, bleek een oude vieze caravan in een grote shed mijn toekomstige woonplek te zijn. Mijn accomodatie was erg simpel en smerig, geen aircon die je echt wel nodig hebt met die hitte en de ' keuken' die in de grote shed stond was totaal niet hygienish omdat het altijd binnen twee minuten al van de mieren stikte als je een gebruikt mes of een etenspoor achterliet..
Ondanks de vele uren die ik maakte, de hitte, en niet betaald worden (op veel aandringen heb ik betaald gekregen gelukkig), heb ik ook leuke dingen gedaan hier! Zo heb ik hier voor het eerst een quatbike gereden, hun grote farm ute voor het eerst in town gereden, mijn paardrijkunsten verbeterd, geleerd over de kunst van cutting enz enz. De meeste paarden die daar stonden, trainden ze voor andere mensen, maar er was een paard (Ollie) dat niet getraind hoefde te worden. Ook al leer je alle paarden wel kennen als je elke dag voor ze zorgt, Ollie was toch wel mijn lieveling. Toen ik vertelde dat hij een beetje te dik werd, was ik meer dan blij toen ze zei dat ik hem wel elke dag mocht gaan rijden! Toen hun op een gegeven moment weer een paar dagen weg waren, nam ik natuurlijk mijn kans om hem zonder zadel en zonder hoofdstel te rijden! Best feeling ever!

Na 6 weken hier gewerkt te hebben, ben ik met een vriend (die next door werkte) vertrokken. Ik wilde niet nog langer daar blijven werken en niet zeker zijn of ik wel betaald krijg of niet. Ik heb later nog te horen gekregen dat mijn bazin voor de rechter moest komen omdat ze zoveel werknemers/backpackers niet of maar een beetje betaald had...
Die vriend had een camping busje en was van plan om een roadtrip te maken. Toen heb ik met hem ongeveer 2.5 week meegereisd van de farm in Taroom naar Agnus Water en van daar door naar Airlie Beach (met talloze stops tussendoor). Wat was het heerlijk om eindelijk een beetje te reizen, elke dag de zee te zien, te kamperen en uit te rusten. Het gevoel om heel erg basic en simple te leven en om ‘s ochtends aan het strand wakker te worden en lekker een ochtendwandeling op het strand te maken is zo bevrijdend en rustgevend! In Airlie Beach heb ik voor het eerst in mijn leven gesnorkeld en gedoken (ja met luchtfles ;p) wat echt onwijs gaaf was! In het begin wel spannend en lastig om alleen door je mond te kunnen ademen en zo diep onder water te zijn, maar daarna was het echt super gaaf!
Ondertussen was ik weer de hele tijd op zoek naar een nieuwe baan en uiteindelijk had ik weer een job gevonden! Een cattle and sheep farm in Dunedoo, New South Wales. Ik dus weer naar beneden reizen, wat mij rond 50 uur in de bus en trein kostte..
Hier ben ik ondertussen ook alweer 2.5 maand! In het begin vond ik het maar helemaal niks en wilde ik na een week al weg, maar ik ben blij dat ik toch gebleven ben! Mijn baas is namelijk onwijs doof, vergeetachtig en niks is zo wispelturig als zijn plannen. Het was, en is nog steeds ook al ben ik gewend geraakt aan hem, erg lasting en vermoeiend om met hem te werken en de jobs die ik in het begin had waren ook behoorlijk stom. Na een week kon ik mijn frustraties delen met iemand, want er kwam een nieuwe backpacker bij! Gezelschap! Dichtstbijzijnde town is Dunedoo op 20 minuten rijden afstand, wat op zich heel erg meevalt, maar het is zo klein en niet bijzonder dat het eigenlijk niets voorstelt. De dichtstbijzijnde ' grotere' town in Dubbo, wat op een uur rijden van de farm af ligt. Helemaal alleen met je baas op een farm leven en werken kan dus best lonely zijn.. Daarom was ik onwijs blij met het gezelschap van Georgi de nieuwe backpacker! Het klikte meteen tussen ons en ik heb een super leuke tijd gehad met haar, ook al was het werk met mijn baas nog steeds frustrerend.. Na een week ging hij weg naar Coffs Harbour voor (uiteindelijk) ongeveer 10 dagen, dus het was heerlijk om het rijk voor ons alleen te hebben! Ik heb toen een nieuwe ' hat' gekocht; een echte Akubra (HET Australische cowboy hoeden merk) waar ik helemaal gek op ben nu! We konden ook samen lekker lange buitenritten maken en gek doen met onze paardjes haha. In keiharde rengalop achter vossen aan jagen, over boomstammen springen, zadels van onze paarden gooien en zonder zadel gaan zwemmen enz enz!!
Helaas is zij na drie weken weer vertrokken omdat ze een (betere) job offer had gekregen..
Me jobs werden gelukkig wel beter toen, veel meer met schapen gewerkt en andere (nuttigere) farm dingetjes!
Duke is zijn nieuwste paard, hij een een 3.5 jarige Brumbie (paard dat in het wild is opgegroeid in van die grote natuurgebieden) dat echt net is gereden was toen ik kwam. Ik heb hem eigenlijk de hele tijd gereden en toen zijn oudste zoon een endurance rit ging doen met zijn paard, vroeg hij of ik ook mee wilde rijden met Duke! Maar natuurlijk wou ik dat! Zijn zoon en zijn vriendin, mijn baas en ik zijn toen een nacht wezen kamperen en we hebben een 20K rit gedaan! Super leuke ervaring en Duke was erg goed voor een jong paard dat nog erg onervaren was! Medialle is in de pocket!

Op het moment ben ik op hun andere property in Coffs Harbour, de plek waar mijn baas zijn vrouw op het moment al woont, en waar mijn baas later dit jaar naar toe gaat verhuizen omdat de farm in Dunedoo verkocht is. Het is echt super mooi, nieuw en netjes hier en naast gewoon werk, doen we (met zn vrouw, hun jongste zoon en af en toe vrienden die langskomen) ook leuke dingen in en rond Coffs dus het is heerlijk om even een break te hebben gekregen van mijn baas en de farm daar! Mijn baas wil mij graag weer terug hebben begin juli, dus ze hebben al een vlucht voor mij geboekt! Toppie!

Ik weet dat dit een beetje een saai verhaal was, want het is een beetje moeilijk om alles te vertellen van wat er in 6 maanden gebeurt is....maar ik zal mijn best doen om nu weer vaker te schrijven zodat de verhalen wat interessanter zijn!

Cheers!



  • 21 Juni 2016 - 19:23

    Emma:

    Helemaal leuk alles zo nog eens te lezen Cyn!!!!
    Top dat je hebt volgehouden; je plukt er nu de vruchten van : )

    Ben heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat lopen.
    We houden je in de gaten....

    liefs,
    mama

  • 21 Juni 2016 - 19:59

    Rosalyn:

    Ik ben super trots op je mijn lieve zussie !!! <3 <3 <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coffs Harbour

Cynthia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 4559

Voorgaande reizen:

25 September 2016 - 24 September 2017

Cyn in New Zealand - land of the Kiwi's!

23 September 2015 - 25 September 2016

Cynthia in Australia!

Landen bezocht: