Nieuw avontuur - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Cynthia - WaarBenJij.nu Nieuw avontuur - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Cynthia - WaarBenJij.nu

Nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

11 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Picton

Wat is dat jaar in Australië toch snel voorbij gevlogen! Wat begon als een avontuur zonder ook maar een echt plan, als 18-jarig meisje dat net haar opleiding afgerond had en de eerste verre reis die ik in mijn eentje zou maken, kan ik nu het beste jaar en avontuur van mijn leven noemen!

Van de laatste 7 weken van mijn tijd in Australië, heb ik nog 6 weken doorgebracht op een horse stud/ trainingsstal voor dressuur paarden. Ik had geluk dat ze me aangenomen hadden, want de meeste horse studs nemen geen mensen aan voor zo'n korte periode omdat het gewoon veel tijd kost om iemand in te werken. Maar omdat hun echt in nood waren van iemand die hun op dat moment uit de brand kon helpen, kon ik daar heen! Ik wilde heel graag nog op een plek werken waar alleen paarden waren, omdat ik graag nog meer ervaring met paarden wil krijgen dus dat kwam goed uit!
Deze dressuursstal was 60 minuten bij Sydney vandaan en 'town' was eindelijk een keertje dichtbij! Namelijk maar 10 minuutjes rijden! Zo lekker na elke keer op farms geweest te zijn die een uur out of town waren..
Het was hard werken, lange dagen en de hele dag rond vliegen, maar uiteindelijk zijn de 6 weken voorbij gevolgen, heb ik veel geleerd en heb super mooie plekken in en rond de omgeving gezien en veel mensen ontmoet!!
Ik kon echt niet beseffen dat ik nog maar éen week in Aussie te gaan had, toen ik deze plek verliet.. Zo gek hoe 1jaar voorbij kan vliegen!
Die zondag heb een Blue Mountains tour gedaan (wat heel mooi moet zijn), alleen had ik het slechtse weer ooit dat je kan hebben voor deze tour.. Het was zo regenachtig en mistig dat je letterlijk niks kon zien... Jammer natuurlijk, maar ik kom nog wel weer terug als het goed weer is :P
Maandag heb ik de hele dag in de trein gezeten, want ik ging namelijk weer naar Coffs Harbour. Me vorige werkgever bezoeken en even lekker chillen natuurlijk! Dinsdag heb ik een strandrit gemaakt (OH YES, galopperen op het strand en lekker het water in, enn zelfs dolfijnen gezien vanaf het strand!!) en woensdag een whale watching tour gedaan!
En ja!! Ik heb best veel walvissen gezien, moeders en kleintjes, en springen dat ze deden! Zo onwijs gaaf om zoiets te mogen zien! Verder lekker ochtend strandwandelingetjes gemaakt met hun hondje, me baas een beetje geholpen met het drenchen van zn koeien (oh wat is dat toch een heerlijk gevoel om weer op de 'back of the ute' te staan terwijl je de koeien binnen brengt!!)
Op vrijdag was het weer tijd om weer met de trein terug naar Sydney (10 uurige rit) te gaan..
Zaterdag (ME LAATSTE dag aah) met een vriendin (leren kunnen bij me laatste job) doorgebracht! Wat is het toch leuk om helemaal geen plan te hebben en uiteindelijk de leukste, mooiste en gezelligste dag te hebben gehad! Na een laat ontbijtje zijn we op een whale watching tour gegaan ( ja ik weet dat ik dat al gedaan heb...) en het was echt bizar! Ze kwamen zooo dichtbij de boot en zwommen voor een tijdje om en met de boot heen, moeder en baby!! Daarna heerlijk op de pier genoten van het zonnetje (onder genot van gigantisch ijsje) en toen met de boot naar Manly voor een BBQ met haar neef en zn familie! Daarna tuurlijk weer terug met de boot en in de stad nog naar de bios geweest!
Daarmee kwam deze dag toch maar eens aan een einde, want ik wilde natuurlijk niet me wekker voor de volgende ochtend missen!
Zondag ochtend rond 11.30 uur zou me vliegtuig vertekken, een pracht tijd dus. Na wat extra body en tas controles (het is altijd iets met mij, me tassen en die scan apparaten!) was ik eindelijk klaar om op naar Auckland, Nieuw Zeeland te gaan!!!! Woehoe!

Nu ben ik ondertussen alweer dik twee weken in Nieuw Zeeland, en ben op dit moment op de boot (oftewel de 'ferry') van Wellington (noord eiland) naar Picton (zuid eiland).
De eerste paar dagen in NZ heb ik in Auckland doorgebracht waar ik o.a. lekker geshopt (foei! I know) hebt, de skytower op ben geweest en een berg beklommen heb waar je een geweldig 360° uitzicht krijg!

Daarna ben ik naar Otaki gegaan, een klein plaatsje aan de westkust en 10 uur met de bus bij Auckland vandaan. Ik had namelijk alweer een nieuwe job! Ik zou groom zijn voor een springpaarden trainingsstal en ook 3 keer per week mogen rijden (op het strand en in het bos)!
Klinkt hartstikke goed, maar...inderdaad...ik ben er dus al niet meer.. Zo zou ik onder andere minder geld krijgen dan belooft, me bed bezorgde me erge rugpijn en me lichaam begon te klagen van al het fysieke werk dat ik afgelopen jaar heb gedaan en nu weer een half jaar zou doen. Toen werd ik ook nog eens ziek in die week en toen heb ik maar besloten dit werk nu niet te doen, ondanks dat ik onwijs graag met paarden werk en zelfs te rijden kreeg!
Daarom ben ik nu onderweg naar het South Island en ga ik eerst nu (EINDELIJK!) maar eens reizen, mooie dingen zien en leuke dingen doen!
Het South Island moet onwijs mooi zijn hoor ik van iedereen, dus ik heb er zin in!!


  • 11 Oktober 2016 - 12:19

    Emma:

    Hey kanjer, ja wat gaat een jaar snel! En wat heb je veel mogen zien en beleven. Je hebt doorgezet waar het moeilijk was. En nu Nieuw Zeeland... met ook al niet zo'n leuk begin... maar het gaat goed komen. Want je bent een doorzetter. Dus lieve dochter: ik ben zoooo trots op je! Ja, ik mis je thuis maar als ik zie en hoor hoe jij geniet... genieten we en leven we mee op afstand!!!
    Hold on, lekker bijkomen de komende tijd en je weet het: je bent nooit alleen. He never leaves or forsake you, Jesus our Lord and biggest Friend!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Cynthia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 4533

Voorgaande reizen:

25 September 2016 - 24 September 2017

Cyn in New Zealand - land of the Kiwi's!

23 September 2015 - 25 September 2016

Cynthia in Australia!

Landen bezocht: