Tweede helft van Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu Tweede helft van Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu

Tweede helft van Eerste week in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

04 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Donderdag1 oktober
Vandaag zijn Tes (Dutchie) en ik om 4.45 uur opgestaan om de zonsopgang op het strand mee te maken! Op 5 minuten loop afstand van Basecampn ligt Ons Mike Beach, dus daar wilden we heen gaan. Rond 5.15 uur waren we opnjet strand aangekomen en wat was het mooi! Niet een lang saai strand als in Nederland, maar wilde golven, rotsen en bergen in de verte! In het begin was het een beetje bewolkt maar het werd met de minuut mooier.
Na een wandeling, fotoshoot em gewoon genieten natuurlijk, gingen we weer terug om te ontbijten. Om 8 uur stonden er 4WD'ers voor ons klaar om ons (hele groep van 50 pers.) mee te nemen naar de zandduinen!
Er waren twee 'leger-achtige' wagens en twee dichte 4WD wagens. En juist de 4WDer waar ik in zat kwam natuurlijk vast te zitten in het zand.... Onze wagen zat zo diep in een stuk nat zand, dat we eruit getrokken moesten worden door één van de sterkere leger wagens.. Maar wat hebben we gelachen! Die wagens kunnen de duinen natuurlijk aan, maar op sommige momenten gingen we schuin en werden wij bijna van onze stoelen afgegooid, dat je wel even dacht 'ojeeeeeej'! Maar dat gebobbel werd na een paar minuten juist helemaal top! Op de plek aangekomen waar we gingen sandboarden, kregen we eerst nog wat uitleg over het speciale 'natuurgebied' en hoe we natuurlijk van die enorme zandduinen konden vliegen. Het was echt stralend blauwe lucht, super mooie duinen en aan één kant hadden we uitzicht op de zee.
Het sandboarden was echt super gaaf! In het begin leek het een beetje eng omdat het echt wel hoog was, maar het wasnjuist super gaaf! Daarna moet je alleen wel die enorme duinm weer opklimmen...
Toen we aan het eind gekomen waren van deze geweldige activiteit, gingen we terug naar Basecamp om even wat te eten en drinken en opfrissen (there was sand everywhere) om vervolgens weer door te gaan naar Tomaree National Park. Hier gingen we een berg beklimmen (gewoon een looppad hoor ;p) en om van een adembenemend uitzicht te genieten! Als het lukt zal ik zsm foto's uploaden, want ik kan gewoon niet beschrijven hoe mooi alles is en was!
Teruggekomen bij basecamp hadden we lunch en de middag vrij. En 's avonds hadden we kampvuur op het strand! Jeeej! Gezellige met zn allen om het vuur zitten en naar de sterrenhemel kijken!
Wauwie!

Vrijdag 2 oktober
Vanochtend hadden we de dolfijnencruise! Op naar de (wilde) dolfijnen! Het was een grote boot en had een groot net die uitgeklaptnkon worden zodat je in het net in de zee zit. Dus toen er eindelijk een dolfijn in het zicht was, mochten er mensen in het net! Ik ben toch niet gegaan omdat het mij (weer) te koud leek.. Aan het land in de zon was het echt heel warm maar op zee op het dak van de boot, is het toch een stuk frisser.
Ik heb gewoon genoten van de 3 dolfijnen (helaas geen groep) die om de boot heen zwommen!
Na de lunch gingen we weer met de bus terug naar Sydney. De Amerikanen en wij 3 Dutchies wilden proberen een kamer samen te krijgen, maar dat was helaas niet gelukt. Nu zit ik alleen met één Dutchie op de kamer (met natuurlijk nog 8 andere mensen), dus das ook hartstikke gezellig!
's Avonds Mexicaans gegeten met de meiden en daarna nog even naar SideBar (bar van hostel) maar daar niet heel lang gebleven.

Zaterdag 3 oktober
Op het programma stond voor vandaag alleen een 'Ultimate Party Nicht' dus de rest van de dag waren we vrij. Ik heb wat uitgeslapen en ben daarna met een paar naar het strand geweest. Het welbekende Bondi Beach! Heerlijk wezen zonnen en het water in geweest! Maar wow, wat en golven zeg! En die stroming is ook onwijs sterk! De golven hebben mij een paar keer omver gegooid, ookal was ik maar op 3 meter afstand van het strand..
Ik heb een trein (lopen is veel te ver) eerde terug genomen dan de rest, omdat ik met een paar had afgesproken om te koken. Na de douche, boodschappen doen en koken stond er een lekkere pan pasta op tafel :)
Om half 8 moesten we bij de receptie verzamelen om de ultimate party te beleven. 3 verschillende barren zouden we gaan bezoeken en overal één gratis drankje. Dat uitgaan is niet helemaal mijn ding, maar ik kan niet anders dan zeggen dat ik een hele leuke avond heb gehad! Met een leuke groep (je) mensen is het al snel gezellig en je spreekt ook heel snel nieuwe mensen!
Vanacht ging de klok ook een uur vooruit, Waardoor het tijdsverschil met Nederland is nu nog een uurtje groter.

Zondag 4 oktober
Stranden tour vandaag! We zouden een tour gaan doen vanaf Cover tot Bondi, maar de dag liep wel anders dan we verwacht hadden.. We gingen met openbaar vervoer naar Cogee om vanaf daar te gaan lopen. Maar omdat we met zo grote groep waren, pasta niet iedereen in de bus. De hele groep is uiteindelijk in 4 bussen vertrokken en ik in de laatste waardoor er ondertussen wel eem uurtje verstreken was.. De temperatuur was om 10 uur sochtends al 30 graden.... En de rest van de middag hebben we in de zon gelopen om uiteindelijk Bondi te bereiken.. De stranden die we tussendoor tegenkwamen waren wel heel mooi (veel rotsen) maar het was te ver en te warm. Om half 4 waren we eindelijk op Bondi.. 3 uur gelopen en onze voeten (op flipflops) konden niet meer.. Ondertussen heel vaak zonnebrand insmeren.. Ik heb met Tes redelijk snel de bus naar huis gepakt omdat we zo moe waren, en hebben maar wat eten gehaald in plaats van gekookt. Daarna me backpack weer ingepakt, gedoucht en op me bed wat dingetjes geregeld en deze blog geschreven. Nu maar gauw slapen want morgen checken we uit en vertrekken we naar Zeven Mile Beach! Het weer blijft ook nog top voor deze week dus het gaat vast heel leuk worden!

Na surfkamp, als ik terug ben in het hostel in Sydney zal ik natuurlijk weer verslag doen van de week ;)

Cheers!

  • 04 Oktober 2015 - 20:00

    Emma:

    Wow, Cyn, gaaf hoor allemaal!!!! Ik geniet op afstand mee. Supertof dat surfkamp!! Ben heeeel benieuwd wat je ervan vindt en hoe het gegaan is.....
    Take care lieverd !!!!! Love you : )

  • 15 Oktober 2015 - 16:22

    Antoinette:

    Hoi Cynthia. Wat goed om te lezen dat je het zo onwijs naar je zin hebt.
    Ik word wel een beetje jaloers hoor door jouw verhalen. En dan is dit het
    begin nog maar..... Ik hoop nog veel meer leuke verhalen van je te lezen. Geniet er van!!!!
    Groetjes Antoinette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Cynthia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 4575

Voorgaande reizen:

25 September 2016 - 24 September 2017

Cyn in New Zealand - land of the Kiwi's!

23 September 2015 - 25 September 2016

Cynthia in Australia!

Landen bezocht: