Tijd vliegt! - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu Tijd vliegt! - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

05 December 2015 | Australië, Tamworth


Jeetje wat gaat de tijd weer snel! Het is alweer een tijd geleden dat ik een blog geschreven heb.. Ik heb ondertussen zoveel gedaan en meegemaakt, maar ik zal mijn best doen om het op te schrijven. ;)

Na de cursus op Lecondfield ben ik eerst weer terug gegaan naar Sydney omdat ik de trein al geboekt en betaald had. In Sydney heb ik een paar dagen lekker rustig aan gedaan, dingetjes uitgezocht en geregeld, genoten van het park en het strand, de mensen en internet! Na die week zou ik nog maar 1 of 2 keer per week internet hebben, dus ik moest het er nog maar even van nemen ;p
Aan het eind van de week was ik weer in de buurt van Tamworth, op de boerderij, klaar om te beginnen!
Er worden om de week cursussen (ze noemen het 'school') gegeven dat van maandag tot en met vrijdag is. Wij als 'staff' verzorgen al het eten elke dag en helpen/assisteren met de meeste activiteiten.
Horse riding, natural horsemanship games/lessons, sheep muster, cow muster, calf wrestling, branding, eartagging, castrating, lassoeing en whip cracking zijn een paar voorbeelden daarvan ;P
In de week dat er geen school is (de 'off-week') maken we alles weer klaar en schoon voor de nieuwe school week en doen we soms wat andere farm jobs als dat van ons gevraagd wordt.
Ondertussen ben ik 3 school weken en 3 off weken verder en er gebeurd te veel om allemaal te vertellen. Om wat op te noemen; we kwamen een slang tegen tijdens een cow muster. Tim heeft de slang gedood met een stockwhip en zo hadden we mooi een aanvulling op ons diner die avond. Het was te eten, maar dan vind ik koeieen ballen beter smaken...
We gaan elke off week 'out for hunting, getting some kangeroo meat'. Als we een skippy hebben, mogen wij ook altijd even schieten, maar dan op targets op een boom.. De heaviest gun die ik tot nu toe geprobeerd heb is een shotgun,  maar grutjes wat wordt je daar doof van zeg!! Maar wel super leuk dat wij ook altijd FF mogen schieten!
In de off week kunnen we soms ook 'fun rides' (te paard natuurlijk) maken en wat is het dan heerlijk om niet op studenten te hoeven letten en we lekker stukken kunnen galopperen en rijden waar wij willen! ;p
Een week geleden ben ik door twee kalven flink getrapt toen we wat kalven wouden behandelen met oogwonden. Maar een dikke knie en blauwe plekken gaan ook wel weer over.. Ik was meer verdrietig over het feit dat ik daarna geen kalveren meer kon worstelen..
En over blauwe plekken gesproken.. Mijn lichaam heeft het soms zwaar te verduren hier.. Ik ben net paar dagen geleden van me paard af gevallen (gevlogen eigenlijk) toen we wat koeien aan het musteren waren.En paar koeien gingen er vandoor, dus ik met me paard erachteraan galopperen om ze te blocken maar helaas had het net geregend en was het een beetje glad.. Me paard gleed uit en gleed meters op z'n achterbenen (hij zat bijna) en toen hij weer probeerde op te staan, schrok hij van mij en gaf een rare sprong ofzo en hoepakee daar vloog ik door d lucht.. Ik landde recht en plat op me buik en kon eerst niet meer ademen, maar behalve dat heb ik wonder boven wonder alleen wat blauwe plekken eraan over gehouden. Verder niks aan de hand haha

Ook hebben we net een baby kalf rond het huis/de shed rondlopen die we elke dag voeren omdat de moeder er niet meer is. We hebben hem nu geleerd naar de shed te komen als wij fluiten omdat hij dan de fles krijgt! Hoe schattig is dat!!
In elke schoolweek hebben we elke dag kampvuur en er was één groep die allemaal van een eiland (Narou) kwamen en van zingen en muziek hielden. Dus s avonds kwam de gitaar te voorschijn en begonnen ze gitaar te spelen en te zingen! Het ultieme gezelligheid gevoel!

Ik zal het hier maar even bij laten, want er zoveel te vertellen en zo weinig tijd om wat te schrijven...  Het is zo ontzettend mooi hier, 1 of 2 keer in de week mobiele connectie hebben is ook geen probleem en er zijn een hoop paarden, wat honden en katten hier! Het is wel hard werken en heb weinig moment voor jezelf, maar vermaak me hier dus prima!


  • 05 December 2015 - 10:47

    Emma:

    Hey lieve dochter,
    ik had je gister even lekker lang gesproken... dus dat over die kalveren en vliegen door de lucht van je paard had ik ook al gehoord... maar nu ik het nog es lees....please take care!!!!!!!n We willen je hier graag t.z.t. weer heeeeeel thuis hoor! Lieverd, fijn dat je het naar de zin hebt, je veel leert, veel gekke dingen eet en doet : )
    love you xxxxxxx
    mama

  • 09 December 2015 - 21:56

    Cor:

    Hoio Cynthia,
    eindelijk je hele vehaal gelezen hier op me werk, je hebt weer heel wat beleeft en meegemaakt zo de afgelopen tijd, vreemde dingen gegeten...veel op de paarden gereden en gegleden, ppfff dat was wel ff schrikken lijkt me!! slang gegeten, dat zien wij alleen infilms!, nou je hebt in iedergeval een bijzondere gave en spannende tijd daar.
    het weer is nog steeds goed hoorde ik en je geniet flink, nou goeie tijd weer en heel veel plezier.

    gr Cor

  • 03 Januari 2016 - 18:20

    Tineke:

    Hey Cynthia, nou eindelijk je verslagen gelezen, wat een belevenissen! Je hebt wel al onwijs veel gedaan zeg, volgens mij kom je als super sportvrouw terug. Haha hoop snel weer wat van je te lezen, hoe ben je de feestdagen door gekomen? Lijkt me wel vreemd en heel anders als hier. Wens je nog heel veel plezier stoere griet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tamworth

Cynthia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 4570

Voorgaande reizen:

25 September 2016 - 24 September 2017

Cyn in New Zealand - land of the Kiwi's!

23 September 2015 - 25 September 2016

Cynthia in Australia!

Landen bezocht: