Week 2 in Australië - Reisverslag uit Seven Mile Beach, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu Week 2 in Australië - Reisverslag uit Seven Mile Beach, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu

Week 2 in Australië

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

17 Oktober 2015 | Australië, Seven Mile Beach

Op weg naar surfkamp! Voor het hostel moesten we verzamelen en konden we, nadat we een polsbandje hadden gekregen, naar de bus/toeringcar om onze bagage in te laden en in te stappen. De bus was een dubbeldekker en hij zat propvol! Voor surfkamp dus ook een grote groep! Het was ongeveer 2 uur rijden vanaf Sydney (ten zuiden) naar Seven Mile Beach. Het weer was heerlijk; zonneschijn en blauwe lucht en om eerlijk te zijn zelfs een beetje té warm.. Het laatste deel van de busrit was zo mooi; bergen, heuvels, bijzondere huizen, dieren en op een gegeven moment de zee natuurlijk!
Surfcamp heeft een gedeelte in een vakantiepark dat bestaat uit een aantal cabines als slaapplekken (allemaal met leuk verandaatje), eigen toilet-/ douchegebouwtje, keuken gebouwtje en een centrale overdekte plek waar iedereen zit, kan 'chillen' en eten met altijd leuke muziek op de achtergrond. Veel surfborden als decoratie natuurlijk en hangmatten en palmbomen! Kortom, en gezellige, zanderige en relaxte plek waarbij je eigenlijk altijd in de buitenlucht bent.
Nadat iedereen een kamer toegewezen had gekregen (7 pers. kamers) en we een introductie hadden gehad, gingen we in onze wetsuits op weg naar het strand! Dat was ong 5 minuutjes lopen ongeveer vanaf het park. Voordat we onze theorie kregen, moesten we natuurlijk eerst even een verfrissende duik nemen in het water om af te koelen.
Op het strand gingen we o.a. oefenen hoe je op je surfboard moet staan en welke golven je het beste kunt pakken. En toen mochten we het eindelijk uitproberen in de zee! Mijn eerste les ging niet geweldig ofzo maar ik heb wel een paar keer op kunnen staan met behulp van de instructeur. Die hielp je dan met een goede golf pakken en hielp met vaart maken en vertelde wanneer je wat moest doen. Want op het strand weet je precies de stappen die je moet volgen, maar zodra ik een golf probeerde te pakken deed ik wat spontane acties in plaats van die stappen ;p
Maar ik stond in elk geval en wat is dat een geweldig gevoel als die krachtige golf je helemaal meeneemt en je kan staan!

Dinsdag was het ook erg warm weer en hadden twee surflessen. Voordat we de zee in gingen, deden we de surfcheck, oefenden we alle stappen weer en leerden we wat nieuwe techniekjes bij. De surfcheck houdt in de je, voordat je het water ingaat, kijkt wat voor wind er is, wat voor 'tie'  het is en hoe hoog de golven zijn. Het ging dinsdag al wat beter om zelf te staan, maar het ging meestal beter wanneer ze me hielpen.

Woensdag
Het weer was vandaag een stuk slechter. Veel kouder en een hele stevige wind. Het was dus al bibberen toen we onze wetsuit in stapten.. Maar verassend genoeg was de temperatuur van het water nog super lekker dus dat viel mee! De stroming in het water was onwijs sterk en het kostte veel kracht om (nadat je een golf gesurft had) weer de zee in te lopen of om uberhaupt op je plek te blijven staan zonder meegenomen te worden. De instecteurs vonden het weer ook maar niks en noemde het 'shitty waves outthere'... Maar ondanks dat het uitputtend was, was de les van deze ochtend toch mijn beste lessen tot nu toe!
Ik was eerst van plan om smiddags ook gewoon te gaan surfen, maar uiteindelijk heb ik het maar overgeslagen. Ik had al gedoucht na de eerste surfles, was net weer opgewarmd en zat met een paar meiden heerlijk te relaxen in de 'plaatselijke pub'. Eigenlijk kan je het geen pub noemen, maar gewoon een soort restaurant/bar op de top van de heuvel waar je en prachtig uitzicht hebt over het strand en bergen! En ik had van het surfen allemaal wondjes op mijn voeten gekregen dus één middagje niet surfen was ook wel fijn voor ze.

Donderdag
Alweer de laatste dag dat we twee lessen op een dag hebben! Morgen hebben we alleen eentje in de ochtend, omdat we in de middag alweer terug gaan naar Sydney.. Het weer was beter, beetje zonneschijn maar, maar de windkracht was in elk geval gedaalt. Het surfen ging al weer wat beter en ik heb zelfs een '180' gedaan! Een 'One-eighty' betekent dat je 180 graden draait/springt terwijl je op je surfboard staat (en blijft staan natuurlijk).
Elke dag hier op surfkanp bestond gewoon uit eten, slapen, surfen, chillen en slapen. 'Eat sleep surf repeat' zoals ze dat hier noemen! Echt cool dat dat het leven is van de instrecteurs hier.. Het eten was ook echt super chill; we hadden altijd buffet en er was altijd genoeg eten voor iedereen. In de ochtend kon je brood roosteren of melk met musli/cornflikes enz eten. Met de lunch bakten ze burgers/bacon of andere dingen en kon je je broodje beleggen met van alles. Sla, tomaat en komkommer stond in elk geval elke middag op tafel, evenals fruit dat je de hele dag kon pakken. Al dat eten was ook wel nodig, want jeetje wat maakt dat surfen en gewoon de hele dag buiten zijn je hongerig!
In de avond gingen we naar het strand om de laatste avond met elkaar door te brengen. De sterrenhemel hier in Australië is altijd (bij heldere luchten) zo mooi! Aan de ene kant zag je op de heuvel de huizen met lichtjes en verder was het helemaal donker, stil en duizenden sterren!

Vrijdag, de laatste dag was alweer veel te snel aangebroken! Onze groep kon een beetje uitslapen (omdat de andere groep vroeg moest beginnen) dus dat was wel lekker! Ookal was het weer top deze ochtend, ik ben toch maar niet gaan surfen.. De wonden op mijn voeten (&handen) waren erger geworden, omdat ik die meerdere keren per dag weer openhaalde door het surfen. En omdat ik volgende week naar een boerderij ga, wil ik niet arbeidsongeschikt zijn door alleen m'n voeten en handen..
Daarom ben ik met wat anderen (ik was niet de enige) lekker wezen zonnen en naar de surfkunsten van onze groep wezen kijken. Dat was ook een chille afsluiter, want met een wetsuit aan wordt je natuurlijk ook niet bruin..
Na de lunch konden we weer inpakken en kregen we nog informatie over alles wat surfen betreft voor als we dit zelf willen gaan doen.
Ondanks alle wondjes en alle spierpijn (ja je krijgt onwijze spierpijn; surfen is echt een sport!) was het zo'n leuke en chille week! De instructeurs vond ik ook echt geweldig! Ze kwamen ook overal vandaan; Chili, Zweden en Duitsland enz. De meesten waren echt typische surferdudes met lang haar enzo, maar ze waren echt geweldig! Behulpzaam, humor, gezellig en ze kwamen ook gewoon bij de groep zitten chillen.. Als ik genoeg geld had en al me wondjes weer over zijn, zou ik zo weer heen gaan!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Seven Mile Beach

Cynthia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 4567

Voorgaande reizen:

25 September 2016 - 24 September 2017

Cyn in New Zealand - land of the Kiwi's!

23 September 2015 - 25 September 2016

Cynthia in Australia!

Landen bezocht: